Fabryka Kahla od ponad 160 lat wytwarza porcelanowe cuda w niemieckiej Turyngii. Porcelana dla zmysłów – takim hasłem dziś charakteryzuje swoje produkty. Bogata oferta zróżnicowanych linii sprawia że klienci z całego świata znajdują w niej przedmioty idealnie dopasowane do swojego stylu. Świetności form towarzyszy rzadko spotykana jakość wykonania i użycie najlepszych innowacyjnych technologii. Kahla produkuje wyłącznie w Niemczech i zwraca baczną uwagę na aspekty ekologiczne.
Najciekawsze projekty
Kolekcja Notes- doskonały przykład kolekcji z wartością dodaną
Nie musisz już szukać karteczki, żeby przekazać komuś ważną wiadomość, teraz możesz ją podać dosłownie na talerzu. Linia otwiera przed użytkownikiem nową możliwość- po powierzchni naczyń Notes można pisać ołówkiem lub kredkami! Napisy można z łatwością usunąć myjąc naczynia ręcznie lub w zmywarce albo używając gumki do mazania.
Opatentowana technologia touch! otrzymała już kilka prestiżowych nagród w dziedzinie design’u. Specjalna trójwymiarowa otoczka w 12 żywych kolorach zadziwia gładkością i aksamitnym połyskiem.
W kolekcji touch! są filiżanki do espresso, cappuccino, macchiato, miseczki śniadaniowe, jak i pełna zastawa stołowa.
Dla celów promocyjnych i reklamowych polecamy kubki i filiżanki z logiem naniesionym w technologii touch! lub wygrawerowanym laserowo w aksamitnej powierzchni.
Połączenie różnych sposobów zdobienia porcelany, starego i nowego! Ta elegancka kolekcja jest swoista podróżą przez wieki. Elementy wszystkich wzorów Centuries można ze sobą łączyć tworząc indywidualną kompozycję. Wzory, mimo że różne dobrze do siebie pasują. Linia występuje w czterech ciekawych wzorach:
Centuries Epoque to wyjątkowe połączenie opływowej, porcelany z motywami historycznymi i artystycznymi m.in. we wzorach, zdobieniach i stylowych uszkach.
Centuries Mirasol to prawdziwa, prążkowana elegancja, która od razu zwraca uwagę na stole. Tradycyjny porcelanowy szyk w połączeniu z delikatnymi prążkami na powierzchni misek, talerzy i filiżanek wygląda po prostu wspaniale.
Centuries Thuringia to porcelana, która swoimi motywami sięga do tradycji prosto z Saksonii i Turyngii – prostota porcelany urozmaicona prążkami-żeberkami przyciąga uwagę i sprawia oczywiste dla oka wrażenie elegancji i dobrego smaku.
Centuries Feston to połączenie geometrycznych kształtów z delikatnym wzorem. Prosta linia brzegowa w sposób harmonijny przechodzi w delikatnie zdobiony rant. Zmiana jest subtelna i jednocześnie intrygująca.
Nowe wyzwania, nowe idee…
Nasz nowoczesny zglobalizowany świat charakteryzuje elastyczność, ogromne tempo wydarzeń i nieustanna zmiana priorytetów. Życie codzienne zatem wymaga zróżnicowanych pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań i pasujących do siebie systemów. Ludzie w Kahli są pewni, że jeśli chodzi o porcelanę robią wszystko by urzeczywistnić Twoje marzenia. Produkują porcelanę, która do Ciebie pasuje – tak indywidualną jak Ty.
Wyzwaniem z którym zmierza się Kahla jest innowacja. Innowacja oznacza wykroczenie poza sprawdzony proces technologiczny oraz wczorajsze konwencje. Kahla szuka rozwiązań, które mogą być wytwarzane ekonomicznie, ekologicznie i będą potem szeroko dostępne. W ten sposób Kahla tworzy nowy wymiar ucztowania, delektowania się i gościnności.
Dlaczego design?
Według greckiego filozofa Diogenesa wszystko czego potrzebujesz by się napić, to Twoje złożone w miseczkę dłonie. Na pewno wiesz jak różne mogą być dłonie! I to jest to czym interesuje się Kahla – Twoja indywidualność. Nowoczesny design, ofiarowanie cech indywidualnych daleko wykraczających poza oczywistą funkcję – to znak rozpoznawczy tej marki.
Pasmo sukcesów
Ponad 60 nagród w 14 ostatnich lat – te 2 liczby skutecznie podkreślają sukces Kahli. Najwięcej nagród Kahla otrzymuje w dziedzinie design’u. Są jednak także nagrody za skuteczny marketing, innowacyjne pakowanie, lub w ogóle – innowacje.
Dziś Kahla jest doskonale zarządzaną fabryką rodzinną o nowoczesnym podejściu do design’u. Co roku organizuje warsztaty design’u dla młodych i wciąż poszukuje nowych technologicznych możliwości przetwarzania porcelany. Od 2009 roku wyroby Kahla sygnowane są znakiem Pro Eko – to oznacza że wyprodukowano je w procesie technologicznym o zredukowanym wpływie na środowisko.
W dziedzinie sztuki stołu Kahlę uważa się za trendsettera – fabryki z całego świata podążają w kierunku przez nią wyznaczonym. Najwyższą jakość potwierdzają liczne certyfikaty – porcelana Kahla jest odpowiednia do zmywarek, kuchenek mikrofalowych, jest odporna na zarysowania i trudna do potłuczenia.
Nasz nowoczesny zglobalizowany świat charakteryzuje elastyczność, ogromne tempo wydarzeń i nieustanna zmiana priorytetów. Życie codzienne zatem wymaga zróżnicowanych pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań i pasujących do siebie systemów. Ludzie w Kahli są pewni, że jeśli chodzi o porcelanę robią wszystko by urzeczywistnić marzenia klientów. Produkują porcelanę, która pasuje do współczesnych trybów życia– tak indywidualną jak jednostki.
Wyzwaniem z którym zmierza się Kahla jest innowacja. Innowacja oznacza wykroczenie poza sprawdzony proces technologiczny oraz wczorajsze konwencje wzornicze. Kahla szuka rozwiązań, które mogą być wytwarzane ekonomicznie, ekologicznie i będą potem szeroko dostępne. W ten sposób Kahla tworzy nowy wymiar ucztowania, delektowania się i gościnności.
Kahla Centuries
Najpiękniejszym przykładem filozofii Kahla jest zaprojektowana przez Barbarę Schmidt kolekcja Centuries.
Sama projektantka mówi:
„Kocham porcelanę od dzieciństwa. To wspaniały materiał, zaklinany w konkretne przedmioty staje się częścią naszej codzienności. Przyjemnie jest odkrywać ją na nowo. Ideą Centuries była współczesna interpretacja znanych i cenionych motywów i połączenie ich z nowoczesnym podejściem, pasującym do współczesnego życia. Centuries nie jest standardową zastawą stołową. To zbiór obiektów o nieograniczonych możliwościach kombinacji i zastosowania.”
Ponad 60 nagród za design od 1994 dowodzi że KAHLA jest marką zorientowaną na dobre projekty.
TAO
Projektant: speziell®
- iF Design Award 2010 Hannover, Niemcy
- Top Hotel Star Award 2009 srebro za jakość
DIAMONDS & PEARLS
Projektant: Barbara Schmidt, Mirjami Rissanen
- Good Design Award Japonia 2008
- Od 2008 uznana przez Federalny Związek Rzemiosła w Niemczech
OPUS
Projektant: speziell®
- Top Hotel Star Award 2008 złoto z design
- Catering Star 2008, drugie miejsce w kategorii Table Top
- reddot award 2007 Design Centrum Nordrhein Westfalen
- Od 2007 uznana przez Federalny Związek Rzemiosła w Niemczech
ELIXYR
Projektant: Barbara Schmidt
- Küche Award 2007 Niemcy
- iF Design Award China 2006 Hannover, Niemcy
- Od 2006 uznana przez Federalny Związek Rzemiosła w Niemczech
- Nagroda Dobrego Wzoru 2005 Japonia
- reddot award 2005 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
- 2005 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
- Baden-Württemberg International Design Award 2005
Centrum projektowania w Stuttgardzie
TOUCH!
Formy: Barbara Schmidt, Cornelia Müller, Mirjami Rissanen
Pomysł: speziell®
- Grand Prix de l”Art de Vivre 2006 nagroda francuskiego magazynu Table & Cadeau
- Excellent Artwork Award 2006 Międzynarodowa wystawa nauki I sztuki w Szanghaju
- Design plus Material Vision 2005
- reddot award 2005 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
- iF Material Award 2005, Hannover, Niemcy
- Nagroda Dobrego Wzoru 2004 The Chicago Athenaeum (USA)
- Baden-Württemberg International Design Award 2004
Centrum projektowania w Stuttgardzie - Od 2004 nagroda Federalnego Związeku Rzemiosła w Niemczech
CUMULUS
projektant: Barbara Schmidt
- Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award 2003 Ministerstwo Ekonomii, Zatrudnienia I Infrastruktury w Turynie
- Baden-Württemberg International Design Award 2003 Centrum projektowania w Stuttgardzie
- reddot award 2003 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
- 2002 nagroda Federalnego Związeku Rzemiosła w Niemczech
- Nagroda Dobrego Wzoru 2001 The Chicago Athenaeum (USA)
FIVE SENSES
Design: Barbara Schmidt
- 2004 IDEA (Industrial design excellence award) –nagroda za projektowanie dla przemysłu w brązie, USA
- iF Design Award 2004, Hannover, Niemcy
- Nagroda Dobrego Wzoru 2003 The Chicago Athenaeum (USA)
- 2003 Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award – Ministerstwo Ekonomii, Zatrudnienia I Infrastruktury w Turynie
- Nagroda Dobrego Wzoru 2003 Japonia
- 2003 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
- reddot award 2002 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
- 2001 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
UPDATE
Projektant: Barbara Schmidt
- 2001 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
- Nagroda DobregoWzoru1999 Japonia
- Nagroda DobregoWzoru1999 The Chicago Athenaeum (USA)
- Od 1999 Red Dot for Highest Design Quality 1999 Design Centre Nordrhein Westfalen
- Design Plus 1999 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
- 1998 Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award
ABRA CADABRA
Projektant: Cornelia Müller
- Od 2002 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
- Baden-Württemberg International Design Award 2003
Centrum projektowania Stuttgart - Design Plus 2002
- Good Design Award 2002 Japan
- Nagroda Dobrego Wzoru 2001 The Chicago Athenaeum (USA)
- 2001 Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award – Ministerstwo Ekonomii, Zatrudnienia I Infrastruktury w Turynie
- reddot award 2001 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
PARTY CONNECTION
PARTY SET „Seven on One“
Projektant: Cornelia Müller
- If Design award 2006 Hanover Niemcy
- 2002 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
MARKETING / KOMUNIKACJA / INNOWACJA
KAHLA bierze udział w landmarku”Land of Ideas” od 2005.
KAHLA została uznana za jedno z najbardziej innowacyjnych średnich przedsiębiorstw niemieckich w 2005. Kreatywne rozwiązania dostosowane do porcelany
Nagroda Promotional Gift Award WA onken+friends 2005
1. Notes – pisanie na porcelanie-złoty medal
2. touch! branding – finalista
Nagroda Promotional Gift Award WA onken+friends 2004
1. Nagroda z opakowanie promocyjne dla Remy Martin, w kategorii najlepszy prezent
2. touch! Kubek projektowany dla firmy Punica w kampanii Hot & Cool, nagroda w kategorii produkt innowacyjny
Innowacyjne opakowanie kolekcja Coffeemania- German Package Design Prize 2003: Nagroda za wyjątkowy produkt
3. Wprowadzenie na rynek porcelany Five Senses przez Barbarę Schmidt
DDC Award 2002 (German Designer Club)
4. Agency: Transparent Design Management GmbH, Frankfurt/M. Nagroda za pomysłową wystawę- warsztaty KAHLA kreativ
5. DDC Award 2002 (German Designer Club) Agency: Transparent Design Management GmbH, Frankfurt/M. Nagrody za dobry marketing za kolekcję „Update“ z wzorem „Piercing“
6. DDC Award 2000 (German Designer Club) Agency: Transparent Design Management GmbH, Frankfurt/M.