Manufaktura założona w 1747 r. przez księcia Brunszwiku Karola I słynąca z doskonałej jakości porcelany i wspaniałego wzornictwa, od ponad 260 lat należy do najbardziej znanych i cenionych manufaktur w Europie.
Wśród klasycznych kolekcji o barokowych i rokokowych formach znajduje się empirowy serwis MELOS, który powstał na zamówienie brata Napolena, Hieronima. Od tego czasu manufaktura uzyskała tytuł „ dostawcy dworu cesarskiego”.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych obecnie serwisów jest FUERSTIN w kolorze kości słoniowej, niezwykle elegancki i wyrafinowany, z ręcznie nanoszonymi złoceniami z 24 karatowego złota.
Serwis ten został zaprojektowany w latach 1951/1952 przez Waltera Nitzsche.
Występuje w dwóch dekorach: wersja z delikatnymi złoceniami na krawędziach filiżanek i talerzy to Fuerstin Goldring, natomiast wersja z szerokim na ok. 5mm złoceniem to kolekcja Fuerstin Fuerstin. Filiżanka do herbaty z tego serwisu to niedościgły wzór elegancji.
Istnieje możliwość zamówienia w fabryce serwisu z własnymi inicjałami.
Na utrzymanie popularności marki wpływają nowatorskie koncepty współczesnych projektantów i designerów, którzy współpracują z manufakturą i nadają jej niepowtarzalny charakter.
W 2007 r. manufaktura Fuerstenberg zaprosiła do współpracy parę niemieckich projektantów – braci Sieger, którzy słyną z awangardowych rozwiązań.
Owocem współpracy jest kolekcja „My China” – „Emperor’s Garden”. Minimalistyczną formę przełamują dekoracje i ornamentyka nawiązująca do stylistyki Orientu. Kolorystyka utrzymana w 4-ch kolorach: biel, złoto, turkus, czerwień. Opowiada legendę o złotym ptaku i tajemniczym karmazynowym drzewie.
Powstała również, zaprojektowana przez braci Sieger, kolekcja niezwykłych kubków do szampana z wyrafinowanym złoceniem wewnątrz.
Po sukcesie, jakim okazała się współpraca z braćmi Sieger, Fuerstenberg zaprosił do współpracy włoskiego artystę CARLO DAL BIANCO, który w swoich projektach korzysta z eleganckich, klasycznych form zawsze powiązanych ze stylami historycznymi.
Manufaktura słynie również z porcelanowych zajączków. Począwszy od roku 1997 rokrocznie pojawia się nowy zając w dwóch wielkościach. Stanowią one obiekt pożądania wielu kolekcjonerów.