Salon Porcelany
Ambiente Boutique by Mackiewicz
ul. Dworcowa 40
44-100 Gliwice

e-mail: salon@ambiente.gliwice.pl
tel/fax: +48 32 231 48 31
kom: +48 501 258 435

Marki i kolekcje

  • Fürstenberg
  • Rosenthal
  • Goebel
  • Kaiser
  • Koziol
  • Alessi
  • Lladro
  • Versace
  • Robbe & Berking
  • Royal Copenhagen
  • Lalique
  • Serge Lutens
  • Thomas
  • Murano biżuteria
  • Weimar
  • Hefra
  • Hundertwasser
  • Hutschenreuther
  • Bohemia
  • Panarte

Kahla

 

Fabryka Kahla od ponad 160 lat wytwarza porcelanowe cuda w niemieckiej Turyngii. Porcelana dla zmysłów – takim hasłem dziś charakteryzuje swoje produkty. Bogata oferta zróżnicowanych linii sprawia że klienci z całego świata znajdują w niej przedmioty idealnie dopasowane do swojego stylu. Świetności form towarzyszy rzadko spotykana jakość wykonania i użycie najlepszych innowacyjnych technologii. Kahla produkuje wyłącznie w Niemczech i zwraca baczną uwagę na aspekty ekologiczne.

Najciekawsze projekty

Kolekcja Notes- doskonały przykład kolekcji z wartością dodaną

Nie musisz już szukać karteczki, żeby przekazać komuś ważną wiadomość, teraz możesz ją podać dosłownie na talerzu. Linia otwiera przed użytkownikiem nową możliwość- po powierzchni naczyń Notes można pisać ołówkiem lub kredkami! Napisy można z łatwością usunąć myjąc naczynia ręcznie lub w zmywarce albo używając gumki do mazania.


Kolekcja touch!

Opatentowana technologia touch! otrzymała już kilka prestiżowych nagród w dziedzinie design’u. Specjalna trójwymiarowa otoczka w 12 żywych kolorach zadziwia gładkością i aksamitnym połyskiem.
W kolekcji touch! są filiżanki do espresso, cappuccino, macchiato, miseczki śniadaniowe, jak i pełna zastawa stołowa.
Dla celów promocyjnych i reklamowych polecamy kubki i filiżanki z logiem naniesionym w technologii touch! lub wygrawerowanym laserowo w aksamitnej powierzchni.

Kolekcja Centuries

Połączenie różnych sposobów zdobienia porcelany, starego i nowego! Ta elegancka kolekcja jest swoista podróżą przez wieki. Elementy wszystkich wzorów Centuries można ze sobą łączyć tworząc indywidualną kompozycję. Wzory, mimo że różne dobrze do siebie pasują. Linia występuje w czterech ciekawych wzorach:

Centuries Epoque to wyjątkowe połączenie opływowej, porcelany z motywami historycznymi i artystycznymi m.in. we wzorach, zdobieniach i stylowych uszkach.

Centuries Mirasol to prawdziwa, prążkowana elegancja, która od razu zwraca uwagę na stole. Tradycyjny porcelanowy szyk w połączeniu z delikatnymi prążkami na powierzchni misek, talerzy i filiżanek wygląda po prostu wspaniale.

Centuries Thuringia to porcelana, która swoimi motywami sięga do tradycji prosto z Saksonii i Turyngii – prostota porcelany urozmaicona prążkami-żeberkami przyciąga uwagę i sprawia oczywiste dla oka wrażenie elegancji i dobrego smaku.

Centuries Feston to połączenie geometrycznych kształtów z delikatnym wzorem. Prosta linia brzegowa w sposób harmonijny przechodzi w delikatnie zdobiony rant. Zmiana jest subtelna i jednocześnie intrygująca.

 

Nowe wyzwania, nowe idee…

Nasz nowoczesny zglobalizowany świat charakteryzuje elastyczność, ogromne tempo wydarzeń i nieustanna zmiana priorytetów. Życie codzienne zatem wymaga zróżnicowanych pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań i pasujących do siebie systemów. Ludzie w Kahli są pewni, że jeśli chodzi o porcelanę robią wszystko by urzeczywistnić Twoje marzenia. Produkują porcelanę, która do Ciebie pasuje – tak indywidualną jak Ty.

Wyzwaniem z którym zmierza się Kahla jest innowacja. Innowacja oznacza wykroczenie poza sprawdzony proces technologiczny oraz wczorajsze konwencje. Kahla szuka rozwiązań, które mogą być wytwarzane ekonomicznie, ekologicznie i będą potem szeroko dostępne. W ten sposób Kahla tworzy nowy wymiar ucztowania, delektowania się i gościnności.

Dlaczego design?

Według greckiego filozofa Diogenesa wszystko czego potrzebujesz by się napić, to Twoje złożone w miseczkę dłonie. Na pewno wiesz jak różne mogą być dłonie! I to jest to czym interesuje się Kahla – Twoja indywidualność. Nowoczesny design, ofiarowanie cech indywidualnych daleko wykraczających poza oczywistą funkcję – to znak rozpoznawczy tej marki.

Pasmo sukcesów

Ponad 60 nagród w 14 ostatnich lat – te 2 liczby skutecznie podkreślają sukces Kahli. Najwięcej nagród Kahla otrzymuje w dziedzinie design’u. Są jednak także nagrody za skuteczny marketing, innowacyjne pakowanie, lub w ogóle – innowacje.

Dziś Kahla jest doskonale zarządzaną fabryką rodzinną  o nowoczesnym podejściu do design’u. Co roku organizuje warsztaty design’u dla młodych i wciąż poszukuje nowych technologicznych możliwości przetwarzania porcelany. Od 2009 roku wyroby Kahla sygnowane są znakiem Pro Eko – to oznacza że wyprodukowano je w procesie technologicznym o zredukowanym wpływie na środowisko.
W dziedzinie sztuki stołu Kahlę uważa się za trendsettera – fabryki z całego świata podążają w kierunku przez nią wyznaczonym. Najwyższą jakość potwierdzają liczne certyfikaty – porcelana Kahla jest odpowiednia do zmywarek, kuchenek mikrofalowych, jest odporna na zarysowania i trudna do potłuczenia.

Nasz nowoczesny zglobalizowany świat charakteryzuje elastyczność, ogromne tempo wydarzeń i nieustanna zmiana priorytetów. Życie codzienne zatem wymaga zróżnicowanych pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań i pasujących do siebie systemów. Ludzie w Kahli są pewni, że jeśli chodzi o porcelanę robią wszystko by urzeczywistnić marzenia klientów. Produkują porcelanę, która pasuje do współczesnych trybów życia– tak indywidualną jak jednostki.

Wyzwaniem z którym zmierza się Kahla jest innowacja. Innowacja oznacza wykroczenie poza sprawdzony proces technologiczny oraz wczorajsze konwencje wzornicze. Kahla szuka rozwiązań, które mogą być wytwarzane ekonomicznie, ekologicznie i  będą potem szeroko dostępne. W ten sposób Kahla tworzy nowy wymiar ucztowania, delektowania się i gościnności.

Kahla Centuries

Najpiękniejszym przykładem filozofii Kahla jest zaprojektowana przez Barbarę Schmidt kolekcja Centuries.

Sama projektantka mówi:

„Kocham porcelanę od dzieciństwa. To wspaniały materiał, zaklinany w konkretne przedmioty staje się częścią naszej codzienności. Przyjemnie jest odkrywać ją na nowo. Ideą Centuries była współczesna interpretacja znanych i cenionych motywów i połączenie ich z nowoczesnym podejściem, pasującym do współczesnego życia. Centuries nie jest standardową zastawą stołową. To zbiór obiektów o nieograniczonych możliwościach kombinacji i zastosowania.”

Ponad 60 nagród za design od 1994 dowodzi że KAHLA jest marką zorientowaną na dobre projekty.


TAO

Projektant: speziell®

  • iF Design Award 2010 Hannover, Niemcy
  • Top Hotel Star Award 2009 srebro za jakość

DIAMONDS & PEARLS

Projektant: Barbara Schmidt, Mirjami Rissanen

  • Good Design Award Japonia 2008
  • Od 2008 uznana przez Federalny Związek Rzemiosła w Niemczech


OPUS

Projektant: speziell®

  • Top Hotel Star Award 2008 złoto z design
  • Catering Star 2008, drugie miejsce w kategorii Table Top
  • reddot award 2007 Design Centrum Nordrhein Westfalen
  • Od 2007 uznana przez Federalny Związek Rzemiosła w Niemczech


ELIXYR

Projektant: Barbara Schmidt

  • Küche Award 2007 Niemcy
  • iF Design Award China 2006 Hannover, Niemcy
  • Od 2006 uznana przez Federalny Związek Rzemiosła w Niemczech
  • Nagroda Dobrego Wzoru 2005 Japonia
  • reddot award 2005 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
  • 2005 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
  • Baden-Württemberg International Design Award 2005
    Centrum projektowania w Stuttgardzie


TOUCH!

Formy: Barbara Schmidt, Cornelia Müller, Mirjami Rissanen
Pomysł: speziell®

  • Grand Prix de l”Art de Vivre 2006 nagroda francuskiego magazynu Table & Cadeau
  • Excellent Artwork Award 2006 Międzynarodowa wystawa nauki I sztuki w Szanghaju
  • Design plus Material Vision 2005
  • reddot award 2005 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
  • iF Material Award 2005, Hannover, Niemcy
  • Nagroda Dobrego Wzoru 2004 The Chicago Athenaeum (USA)
  • Baden-Württemberg International Design Award 2004
    Centrum projektowania w Stuttgardzie
  • Od 2004 nagroda Federalnego Związeku Rzemiosła w Niemczech


CUMULUS

projektant: Barbara Schmidt

  • Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award 2003 Ministerstwo Ekonomii, Zatrudnienia I Infrastruktury w Turynie
  • Baden-Württemberg International Design Award 2003 Centrum projektowania w Stuttgardzie
  • reddot award 2003 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
  • 2002 nagroda Federalnego Związeku Rzemiosła w Niemczech
  • Nagroda Dobrego Wzoru 2001 The Chicago Athenaeum (USA)


FIVE SENSES

Design: Barbara Schmidt

  • 2004 IDEA (Industrial design excellence award) –nagroda za projektowanie dla przemysłu w brązie, USA
  • iF Design Award 2004, Hannover, Niemcy
  • Nagroda Dobrego Wzoru 2003 The Chicago Athenaeum (USA)
  • 2003 Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award – Ministerstwo Ekonomii, Zatrudnienia I Infrastruktury w Turynie
  • Nagroda Dobrego Wzoru 2003 Japonia
  • 2003 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
  • reddot award 2002 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen
  • 2001 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech


UPDATE


Projektant: Barbara Schmidt

  • 2001 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
  • Nagroda DobregoWzoru1999 Japonia
  • Nagroda DobregoWzoru1999 The Chicago Athenaeum (USA)
  • Od 1999 Red Dot for Highest Design Quality 1999 Design Centre Nordrhein Westfalen
  • Design Plus 1999 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
  • 1998 Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award


ABRA CADABRA

Projektant: Cornelia Müller

  • Od 2002 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech
  • Baden-Württemberg International Design Award 2003
    Centrum projektowania Stuttgart
  • Design Plus 2002
  • Good Design Award 2002 Japan
  • Nagroda Dobrego Wzoru 2001 The Chicago Athenaeum (USA)
  • 2001 Uznamie w ramach Turyńskiego Product Design Award – Ministerstwo Ekonomii, Zatrudnienia I Infrastruktury w Turynie
  • reddot award 2001 Centrum projektowania Nordrhein Westfalen


PARTY CONNECTION


PARTY SET „Seven on One“

Projektant: Cornelia Müller

 

  • If Design award 2006 Hanover Niemcy
  • 2002 nagroda Federalnego Związku Rzemiosła w Niemczech

 

MARKETING / KOMUNIKACJA / INNOWACJA

 

KAHLA bierze udział w landmarku”Land of Ideas” od 2005.
KAHLA została uznana za jedno z najbardziej innowacyjnych średnich przedsiębiorstw niemieckich w 2005. Kreatywne rozwiązania dostosowane do porcelany
Nagroda Promotional Gift Award WA onken+friends 2005
1. Notes – pisanie na porcelanie-złoty medal
2. touch! branding – finalista
Nagroda Promotional Gift Award WA onken+friends 2004
1. Nagroda z opakowanie promocyjne dla Remy Martin, w kategorii najlepszy prezent
2. touch! Kubek projektowany dla firmy Punica w kampanii Hot & Cool, nagroda w kategorii produkt innowacyjny
Innowacyjne opakowanie kolekcja Coffeemania- German Package Design Prize 2003: Nagroda za wyjątkowy produkt
3. Wprowadzenie na rynek porcelany Five Senses przez Barbarę Schmidt
DDC Award 2002 (German Designer Club)
4. Agency: Transparent Design Management GmbH, Frankfurt/M. Nagroda za pomysłową wystawę- warsztaty KAHLA kreativ
5. DDC Award 2002 (German Designer Club) Agency: Transparent Design Management GmbH, Frankfurt/M. Nagrody za dobry marketing za kolekcję „Update“ z wzorem „Piercing“
6. DDC Award 2000 (German Designer Club) Agency: Transparent Design Management GmbH, Frankfurt/M.

Polityka prywatności
TA STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIE. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na ich temat, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dostępnymi po kliknięciu na link Polityka prywatności po prawej stronie. Jeśli nie zmienią Państwo ustawień swojej przeglądarki tak, aby je zablokować, pliki cookie będą zapisywane w przeglądarce na Państwa urządzeniu.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć