Historia marki Lenox liczy sobie ponad 120 lat i jako jedna z nielicznych firm na stosunkowo młodym, amerykańskim rynku może się ona poszczycić tak bogatą tradycją. Dziś Lenox zaliczany jest do grona najbardziej szanowanych producentów porcelany, a swój ogromny sukces zawdzięcza obecności na salonach w Białym Domu.
Moim marzeniem jest, aby Lenox stał się najlepiej rozpoznawalną marką w branży, świadectwem kreatywnego myślenia o kulturze stołu…- podkreślił Walter Scott Lenox, w pełnym patosu przemówieniu, które wygłosił w 1889 roku, w Trenton (USA), przed zaledwie 18 osobowa załogą swojej firmy. Jego amerykański sen spełnił się bardzo szybko. W niespełna trzy dekady Lenox urósł do rangi jednego z największych producentów porcelany w Stanach Zjednoczonych. Porcelana sygnowana jego nazwiskiem szybko stała się ulubionym towarem zamożnej klienteli. Ambicje założyciela sięgały jednak znacznie wyżej. Czerpiąc z doświadczeń manufaktur europejskich powołał więc do życia dział projektowy Lenox Art Studio, by obok klasycznych linii porcelany tworzyć kolekcje, które na stałe zapiszą się w historii amerykańskiej sztuki użytkowej. W 1918 wpłynęło do manufaktury zamówienie, które zmieniło losy firmy. Prezydent Wilson zamówił serwis składający się 1700 elementów. Lenox jako pierwszy amerykański producent wprowadził kolekcje porcelany do Białego Domu. Kolejne serwisy wykonano dla prezydentów Roosvelta, Trumana, Reagana i Clintona. Dziś porcelana Lenoxa znajduje się w ponad 300 ambasadach amerykańskich i licznych rezydencjach rządowych. Projekty manufaktury weszły także do stałej kolekcji Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku.
.
Początek nowego wieku przyniósł jednak nowe tendencje. Na popularności zyskały zdobione i ekskluzywne serwisy obiadowe. Lenox, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, od 1902 roku zaczął produkować zastawę stołową. Od samego początku stawiał na doskonałą jakość i niepowtarzalność swoich produktów, toteż do współpracy zaprosił cenionych w branży artystów. Nazwę Ceramic Art zamieniono wówczas na Lenox, aby podkreślić nowy etap w rozwoju firmy. Czerpiąc z doświadczeń manufaktur europejskich, powołał do życia dział projektowy Lenox Art Studio, by obok klasycznych linii porcelany tworzyć kolekcje, które na stałe zapiszą się w historii amerykańskiej sztuki użytkowej.
Artystycznie zdobiona, kunsztowna zastawa z manufaktury Lenoxa także dziś należy do najbardziej pożądanych i ekskluzywnych prezentów ślubnych w Stanach Zjednoczonych. Firma, niezmienne od 120 lat, produkuje ceramikę najwyższej jakości, dzięki temu utożsamiana jest z klasą i ponadczasowym pięknem swoich produktów.
.