Philip Rosenthal w 1879 roku, w okresie rozkwitu Niemiec cesarskich, w małym miasteczku Selb w Bawarii, otworzył fabryczkę, która w początkowym okresie zajmowała się zdobieniem porcelany. Sukces jaki osiągnął, spowodował zawiść producentów porcelany, i wówczas Philip musiał uruchomić własną produkcję porcelany.
I tak powstała manufaktura, która w krótkim okresie włączyła inne fabryki i powstał koncern dominujący na światowym rynku do dziś.
Wyroby rosenthalowskie nieprzerwanie od ponad 130 lat są synonimem luksusu i elegancji.
Bardzo szeroki asortyment, doskonałe wzornictwo, szlachetne piękno i niebywała dbałość o jakość porcelany stworzyła z marki Rosenthal lidera o światowej renomie.
Philip założyciel, poza pięknymi barokowymi i rokokowymi serwisami w kolorze bieli i wanilii, stworzył w roku 1916 wizytówkę i znak rozpoznawczy marki: serwis BIAŁA MARIA.
I tak w świetnie prosperującą firmę, w latach 50-tych wkroczył syn założyciela, również Philip. Niezwykły wizjoner, miłośnik piękna, przyjaciel artystów, wszystkie swoje działania podporządkował dewizie
„ŻYĆ ZE SZTUKĄ”
Zaprosił najznakomitszych projektantów i twórców do współpracy z Rosenthalem i wyznaczył nowy, niezwykły etap w historii marki. Stworzył pracownię Studio-Line.
Początek lat 90-tych, to kolejny nowy rozdział w rozwoju firmy.
Philip Rosenthal jr nawiązał współpracę z królem mody włoskiej Giannim Versace.
Teraz cały świat uległ fascynacji marką Rosenthal.
Po śmierci Philipa juniora w 2001roku, wybitni artyści postanowili złożyć hołd przyjacielowi i miłośnikowi sztuki bardzo szeroko rozumianej.
Powstało 17 dzieł sztuki sygnowanych ich nazwiskami w limitowanych kolekcjach.
Kolejny wyznacznik historii to rok 2011, 50-ta rocznica powstania designerskiego działu Studio-Line. Z tej okazji wspaniała wystawa 50 wazonów na 50-lecie. I ponownie najznakomitsi projektanci i designerzy włączyli się do projektu i stworzyli dla marki Rosenthal swoje WAZONY o innowacyjnych formach i przy użyciu niekonwencjonalnych metod tworzenia porcelany.