Gianni Versace, król mody włoskiej, wyznaczył nowy etap w rozwoju marki Rosenthal.
W 1972 Gianni Versace przybył do Mediolanu z Reggio Calabria.
Już w 1978 zaprezentował pierwszą kolekcję sygnowaną logo Versace w mediolańskiej Galerii Sztuki i wkrótce marka stała się najsłynniejszą w świecie mody.
W 1993 roku, z inicjatywy Philipa Rosenthal jr powstał projekt
‘Rosenthal meets Versace’.
Gianni Versace zaprojektował ekstrawagandzkie, pełne przepychu, dekadenckie serwisy i luksusowe designerskie dodatki.
Głowa mitycznej meduzy, barokowa stylistyka, odważne połączenia kolorystyczne i liczne złocenia to znaki rozpoznawcze pełnego splendoru stylu Versace.
Jego słynne kolekcje Medusa, Barocco, Medaillon Meandre d’Or , Le Jardin de Versace, Les Tresors de la Mer, składają się z serwisów kawowych, herbacianych i obiadowych oraz akcesoriów dekoracyjnych.
Kolekcja Russian Dream została przygotowana przy współpracy z Eltonem Johnem.
Paul Wunderlich zaprojektował formę serwisu „ IKARUS”, w którym uchwyty dla filiżanek i innych elementów serwisu są w formie skrzydełka tzw. Skrzydło Ikara. Projekt ten i również Paul zyskali wielką sławę
Filiżanka do kawy z kolekcji Medusa została ogłoszona Przedmiotem Sztuki 2001 roku.
Wszystkie jego kolekcje, ze skrzydłem Ikara, były bezgranicznym obiektem pożądania miłośników i kolekcjonerów porcelany.
Po tragicznej śmierci Gianniego w 1997 współpracę z marką Rosenthal kontynuuje Donatella, której czasem kontrowersyjne projekty są jednak zgodne ze stylem Domu Mody Versace /jej apartament w Mediolanie, który odziedziczyła po bracie odremontowany w 2010 roku wzbudza takie same emocje jak koncepty Donatelli/.
W 2002roku Donatella zaprojektowała przepiękną suknię z wzorami dżungli.
Suknia ta zrobiła tak niesamowitą furorę, że Donatella przeniosła te wzory na porcelanę.
Powstała kolekcja VERSACE JUNGLE.
W 2002 roku, dzięki uprzejmości pana Andrzeja Kareńskiego, miałam zaszczyt prezentować suknię wraz z filiżanką Jungle w moim Salonie, wówczas przy ul. Dolnych Wałów w Gliwicach.
W 2004 roku, w 10-tą rocznicę współpracy, w warszawskim Metropolitanie zaprezentowano niezwykłą ekspozycję „Rosenthal meets Versace”, która później była prezentowana w innych stolicach europejskich.
Na otwarciu obecny był Santo Versace, brat Gianniego oraz dyrektor marki Rosenthal.
Każdego roku na najbardziej liczących się w świecie Targach Ambiente we Frankfurcie prezentowane są nowe projekty konceptu „Rosenthal meets Versace”.
W lutym 2012 w najbardziej prestiżowych miejscach na Targach Ambiente „Rosenthal meets Versace” prezentował kolekcję „20 YEARS PLATE COLLECTION”, która powstała dla uhonorowania 20 rocznicy nadzwyczajnej współpracy pomiędzy dwoma wielkimi markami: Rosenthal i Versace. Kolekcja zawiera 20 talerzy przedstawiających 20 dekoracji tworzących historię ich współpracy w czasie, przestrzeni i w kulturze.
Nowa kolekcja MEDUSA CRYSTAL oraz kryształowe wazony „NYMPH” – Vases Crystal zostały zaprezentowane w niezwykle eleganckiej formie.
Ponadto, w związku z rokiem SMOKa w kalendarzu chińskim, Versace zaprezentował niezwykle ekskluzywną kolekcję „THE LEGEND OF THE DRAGON”.
Ukoronowaniem kolekcji Rosenthal w ramach „ Rosenthal meets Versace” na Targach Ambiente Frankfurt jest zawsze Kolekcja Bożonarodzeniowa, w 2012 roku tj.: „BRIGHT CHRISTMAS”.