Za znakiem niemieckiej manufaktury porcelany Rosenthal stoi ponad 130 lat intrygującej historii, która jest też częścią historii wzornictwa. Już od 30 lat jest ona pisana także w Polsce.
Siła klasyki
Kiedy w 1879 roku Philipp Rosenthal założył w zamku Erkerseuth w Bawarii pracownię dekorowania porcelany, nie mógł nawet przypuszczać, że niewielka malarnia w krótkim czasie rozrośnie się do 60 pracowników. Po przeniesieniu działalności do Selb, Rosenthal otworzył pierwszą własną fabrykę. Wchłaniając lokalne wytwórnie szybko przekształciła się ona w prawdziwe porcelanowe imperium.
Jednym z najlepiej rozpoznawalnych produktów marki jest serwis, który Philipp Rosenthal nazwał na cześć swojej ukochanej żony – Marii. Moment wprowadzenia na rynek ”serwisu zrodzonego z miłości” zbiegł się w czasie z narodzinami syna Philippa i Marii. W 1916 roku na świat przyszedł Philip Junior, którego działalność otworzyła nowy etap w historii manufaktury.
Nowoczesne poszukiwania
Philip Rosenthal Junior intrygował swoją wizją. Dzięki licznym kontaktom z artystami, którym dawał nieograniczone możliwości eksperymentowania z tradycyjnym tworzywem odmienił wizerunek marki: przy szacunku do tradycji zrewolucjonizował myślenie o porcelanie i wprowadził manufakturę na zupełnie nowe tory – z producenta porcelany użytkowej stała się ona firmą, która pozwala ludziom… „żyć ze sztuką”.
W 1961 roku Rosenthal Junior utworzył dział studio-line, który do dziś proponuje nowoczesne kolekcje porcelany tworzone we współpracy z najlepszymi projektantami. Grono współpracowników Rosenthala Jr.
w pierwszym okresie zasilali Finowie, później w jego kręgu pojawiały się takie sławy, jak założyciel szkoły Bauhaus – prof. Walter Gropius, ekscentryczny twórca pop-artu – Andy Warhol czy mistrz surrealizmu Salvador Dali. Wielkim sukcesem okazała się być rozpoczęta w latach 90. XX wieku współpraca z włoskim projektantem mody Giannim Versace czy Hiszpanką – Patricią Urquiolą.
To już 30 lat!
Polski rozdział opowieści o Rosenthal otwiera Poznań. To właśnie w tym mieście, przy ul. Paderewskiego 8, 30 lat temu powstał pierwszy salon Rosenthal, do którego wkrótce dołączyły kolejne: w Warszawie oraz Krakowie. W następnych latach porcelana Rosenthal była dostępna w większości dużych miast na terenie kraju. W Gliwicach Rosenthal pojawił się w 1999 roku.
W Polsce bez wątpienia największym powodzeniem cieszy się legendarny serwis „Biała Maria”, produkowany w niezmienionej formie od ponad stulecia. W ciągu tylko ostatnich 25 lat sprzedano aż 15 milionów talerzy i 5 milionów filiżanek, a „Maria” stała się synonimem dobrego smaku i ponadczasowej elegancji. Wśród miłośników porcelany w Polsce nie brakuje też zwolenników współczesnych form, do których adresowana jest szeroka oferta studio-line, obejmująca przedmioty codziennego użytku, które niezależnie od swojej funkcji pełnią rolę wyjątkowych elementów dekoracyjnych.
Więcej o historii marki i kolekcjach opisaliśmy w zakładce Marki i Kolekcje: Rosenthal
Świętujemy!
Z okazji jubileuszu Rosenthal przygotował w maju wyjątkową ofertę dla Klientów. To doskonała okazja, by poszerzyć własną kolekcję o ulubione porcelanowe przedmioty, które w czasie trwania akcji dostępne będą na specjalnych warunkach!
Promocja